1394-01-15 14:58
5140
0
12770
امام‏زاده ‏ها و بقاع مکان‏ هاى توسل و زیارت مردم ‏اند؛

معرفی امامزادگان سید رضی(ع) و راضیه(س) معرف به هزار منزل کردکوی + تصاویر

امام‏زاده ‏ها و بقاع مکان‏هاى توسل و زیارت مردم ‏اند. اینجاست که مردم هرگاه دلتنگ شدند با زیارت مرقد آن پاکان عقده دل مى‏ گشایند و روح را صفا مى‏ بخشند.

به گزارش گلستان ما به نقل از وبلاگ جاذبه های گردشگری شهرستان کردکوی، امام‏زاده ‏ها و بقاع مکان‏هاى توسل و زیارت مردم ‏اند. اینجاست که مردم هرگاه دلتنگ شدند با زیارت مرقد آن پاکان عقده دل مى‏ گشایند و روح را صفا مى‏ بخشند.

در استان گلستان 96 امام‏زاده شناخته شده است. این اماکن متبرکه در شهرهاى مختلف استان پراکنده ‏اند که برخى از آنها در شهرستان کردکوی وجود دارند.

امام زادگان رضی و مرضی شهرستان کردکوی در بالاترین ارتفاعات البرز مهربان قرار دارند و البرز چون  مادری مهربان این دو عزیز را در آغوش گرفته است…

Image2475

امامزادگان سید رضی(ع)و راضیه(س)هزار منزل

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای درازنو که به آلپ ایران شهرت دارد در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار دارد که مناطق بکر و دست نخورد و دیدنی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند و داری آب سرد و فراوانی است در روی قله دکلی نرسیده به سایت صداو سیما در ارتفاع 2700 متری در عرض جغرافیایی 36 درجه و 40 دقیقه و طول جقرافیایی 54 درجه و 10 دقیقه و در حدود 35 کیلومتری جنوب شهر کردکوی دو تن از امامزادگان به نام های رضی (ع) و راضیه (س) (مرد و زن) که بنا بر اطلاعات واصله از نوادگان امام موسی بن جعفر صادق(ع) می باشند.(1)

7p4blvfke8h0jdsmnr9e

تا قبل از سال 1385 مقبر یک ساختمان که جنس گل و چوب ساخته شده بود و صندوق چوبی که در درون آن بود در سال 1385 هئت امنای ان با کمک افراد خیر و کمک های مردمی و اوقاف شروع به ساخت بقعه جدید نمود است. (2)

در حال حاضر 2 عدد مقبره سیمانی به ابعاد 120*70 و به ارتفاع 50 سانتیمتر 20/1 وبه ارتفاع 50 سانتی متر به فاصله یک متری یکدیگر با روکش پارچه سبز در استقبال زائرین خود نمایی می کند.

از ویژگی های این امام زاده استقرار بقعه متبرکه در نوک قله های کوهستانی درازنو و داری راه شوسه و برای حضور مسافرین و زائرین که قصد زیارت دارند و بهر گیری از اب و هوای کوهستانی در منطقه را دارند می باشد .

سالیانه زائرین بسیار زیادی از شهر کردکوی وبا لاجاده و النگ چهارده و رادکان و روستاهای دیگر جهت زیارت این امامزادگان بزرگوار به این مکان توریستی و کوهستانی سفر میکنند . (3)

در اطراف این امامزاده قبرستانی قدیمی قرار دارد. که به هزار منزل معروف است و نام اسقرار امام زاده نیز براساس نام این قبرستان گرفته شده است

DSC00900

DSC03372

فلسفه ی هزار منزل…

1- درگذشته مردم منطقه برای رفتن به درازنو یا پیاده می رفتند یا با اسب و قاطر و بعلت سختی راه و پیچ و خم زیاد آن در مسیر های مختلف از اسب یا حیوان بار کش پیاده شده و استراحت می کردند وبه نقاط استراحت خودکه یک پیچ بود منزل می گفتند. و به همین علت مسیر رسیدن به امام زاده به هزارمنزل معرف شد.(4)

2- در اطراف این امامزاده قبرستانی قدیمی قرار دارد. که به هزار منزل معروف است و نام اسقرار امام زاده نیز براساس نام این قبرستان گرفته شده است .(5)

axf5i3s0bahaqd46tgy

DSC03337

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.